check
תקנון בוגר והסבה | בית הספר לרוקחות

תקנון בוגר והסבה

   1 - מידע כללי

  1. תקנות אלה אושרו ע"י ועדת ההוראה ותוקפן חל מיום תחילת שנת הלימודים תשפ"ג על כל תלמידי בית הספר לרוקחות במסלולי בוגר והסבה לרוקחות.
  2. בכל עניין הנוגע לתקנון לימודים והוראה שאינו מופיע בתקנות אלה, מופנים התלמידים לתקנון הפקולטה לרפואה או תקנון האוניברסיטה העברית.
  3. הנספחים לתקנות אלה מהווים חלק בלתי נפרד מהן.
  4. ועדת ההוראה היא המוסד העליון של ביה"ס לענייני הוראה, והיא לבדה מוסמכת לפרש את התקנות במקרה של אי-בהירות או מחלוקת.
  5. תקנות אלה באות להחליף כל תקנות או נוהל כתוב או נהוג בענייני הוראה לתואר בוגר שהיה מקובל קודם למועד אישורן בין אם הוצאו על ידי בית הספר ובין אם הוצאו על ידי אחד החוגים שלו.


2 - קורסים וציונים

  1. נושא או סידרת נושאים הניתנים ע"י מורה או מורה אחראי עם צוות מורים, באישור ועדת ההוראה יקרא קורס. קורס כולל הרצאה, מעבדה, סמינריון, סדנא ותרגיל - כולם או מקצתם.
  2. תלמידי בוגר בבית הספר לרוקחות חייבים להשתתף בכל קורסי החובה, הבחירה ואבני הפינה המפורטים בשנתון האוניברסיטה, ועל פי תכנית הלימודים שנקבעה ע"י ביה"ס. התלמידים רשאים ללמוד בקורסי בחירה משנת הלימודים הראשונה. בחירת קורסים מתוכניות המוסמך אפשרית משנה ב' ואילך, בתיאום עם היועץ ועל פי זמינות ודרישות קדם להשתתפות בקורסים.
  3. חובת הנוכחות בקורסים: נוכחות התלמידים בשיעורים, תרגילים, סמינריונים, מעבדות וכד' היא חובה. אי השתתפות סדירה בלימודים אלה, לרבות בשל חפיפת קורסים, עלולה לשלול מן התלמיד את זכותו לקבל ציון סופי בקורס.
  4. רשימת הקורסים ורשימת דרישות מוקדמות לכל קורס מפורסמים בשנתון.
  5. מורה חייב למלא את כל דרישות תכנית הלימודים. במידה והוא יוזם שינוי בזמן ומקום ההוראה, או שאינו יכול למלא חובותיו עקב יציאה למילואים, מחלה וכו', עליו לדווח על כך למזכירות התלמידים.
  6. על המורה האחראי על קורס להבהיר לתלמידים מיד בשיעור הראשון של הקורס מהן הדרישות העומדות בפני התלמיד, אופן ההערכה, מבנה הציון הסופי וראשי פרקים של הקורס.
  7. בסיומו של כל קורס יינתן ציון מספרי, באחוזים, לכל תלמיד ע"י המורה האחראי.
  8. תלמיד הרוצה להשתחרר מחובת ההשתתפות בקורס על סמך לימודים קודמים יוכל לעשות זאת בכפיפות לסעיף 12.
  9. השתתפות בקורס "מעבדה" מחייבת נוכחות בכל המעבדות. היעדרות תאושר רק במקרה של אירוע מזכה (מילואים, , לידה, אשפוז, פטירה מדרגה ראשונה). יש להציג את האישורים המתאימים תוך שבועיים מחזרה ללימודים.
  10. כל קורס "הרצאה" יסתיים בבחינה. ירצה מורה לתת ציון בקורס "הרצאה" עפ"י קריטריון אחר - יוכל לעשות זאת רק באישור ועדת הוראה. רשאי מורה לקיים בחינה גם בקורס "מעבדה" או "תרגיל" או "סמינריון" ובתנאי שלא יעלה חלקה של הבחינה המסכמת בציון הסופי על 40%.
  11. כל קורס בו הציון מורכב מבחינה סופית ורכיבי ציון נוספים (בחנים, מעבדות דוחות וכו) הציון המשוקלל יהיה רק בתנאי שציון הבחינה יהיה מעל 60.
  12. הציון השנתי של כל תלמיד יחושב כממוצע משוקלל של ציוני כל הקורסים. משקלו היחסי של כל קורס בציון השנתי יהיה בהתאם למספר נקודות הזכות שלו.
  13. כל הסדר בין מורה לבין תלמיד הנוגע ל"קורסים וציונים" (כגון שחרור מקורס, רשות להיבחן ללא השתתפות בקורס וכדומה) לא יהא תקף אלא אם דיווח המורה על כך מראש ובכתב למזכירות התלמידים וקיבל אישור מראשי התוכנית
  14. תלמיד הבוחר להשתתף בקורס הדורש ידע מוקדם או השתתפות בקורס קודם יהיה אחראי להשלים את הידע והמיומנות הנדרשים כדי להשתתף בקורס. לדוגמה, תלמיד שנכשל בקורס כימיה בשנה א' ועובר לשנה ב', ישתתף בקורס בו נכשל ויהיה רשאי להשתתף בקורס כימיה מעבדה בשנה ב' אך יהיה אחראי על השלמת הידע המוקדם הנדרש בקורס כימיה מעבדה בשנה ב' ולא יוכל להלין או לבקש הקלות.


3 - נוהל בחינות

תקנון הב​חינות של נה"ל בתוספת תקנון הבחינות של הפקולטה לרפואה
 

4 - מקרים מיוחדים המאפשרים קבלת מועד בחינה מיוחד

 

  1. זכאי למועד מיוחד הוא מי שעומד באחת מהסיבות המפורטות בתקנון האוניברסיטה: https://studentsadmin.huji.ac.il/7.4
  2. בקשה למועד מיוחד יש להגיש, בצירוף מסמכים מקוריים, לא יאוחר משבוע אחרי פרסום ציוני הבחינה במועד הנוסף של אותו הקורס. החלטת ועדת ההוראה תימסר לתלמיד לא יאוחר משבוע לפני מועד הבחינה.
  3. תלמיד שאושרה לו בחינה במועד מיוחד, אבל לא הופיע לבחינה ולא הודיע על כך מראש (עד 3 ימי עבודה לפני מועד הבחינה), ייחשב הדבר כאילו השתתף בבחינה והגיש מחברת ריקה.
  4. למען הסר ספק, בין אם נבחן התלמיד במועד הנוסף או במועד המיוחד, ציון הבחינה האחרונה הוא הציון הקובע.
  5. הזכאות למועד מיוחד מותנית בכך שהתלמיד ניגש למועד האחר (הרגיל או הנוסף), למעט במקרה של מילואים או לידה.


5 - חזרה על קורס

 

  1. באישור ועדת ההוראה רשאי תלמיד לחזור פעם אחת על קורס בשנה או בסמסטר שלאחר שנת הלימודים שבה למד את הקורס לראשונה ובה ניתן הקורס בשנית. לשם כך עליו לחזור ולרשום את הקורס בטופס הלימודים ולשלם שכ"ל בהתאם. בהחלטה שלא לאשר את בקשת התלמיד לחזור על קורס כאמור לעיל רשאית ועדת ההוראה להסתמך על שיקולים אקדמיים וכן שיקולים מנהליים (כגון: קורס מוגבל משתתפים או אם יש עדיפות לתלמידים אחרים).
  2. במקרים מיוחדים רשאית ועדת ההוראה לאשר לתלמיד לגשת לבחינת הקורס המתקיים בשנה שלאחר שנת הלימודים שבה למד את הקורס לראשונה, כבחינת מועד מיוחד. במקרה חריג זה, אין התלמיד צריך לחזור ולהירשם לקורס ולא לשלם שכ"ל.
  3. מורה רשאי לפטור תלמיד החוזר על הקורס כנ"ל ממילוי החובות השוטפים של הקורס (כגון תרגילים), אך לא מהבחינה.
  4. הציון המאוחר יותר בקורס הוא המחייב, גם אם הוא נמוך מהציון הקודם.
  5. הגבלת זכות החזרה על קורסים
    א - ועדת ההוראה תהיה רשאית לקבוע קורסים בהם לא יתאפשר לתלמידים לחזור על הקורס אם נבחנו בו בשני מועדים.
    ב - ועדת ההוראה רשאית להגביל את מספר הקורסים עליהם רשאי התלמיד לחזור במהלך הלימודים לתואר.
    ג - ניתן לחזור על קורס פעם אחת בלבד בתקופת הלימודים לתואר.
    ד - תלמיד שסיים את שנת לימודיו האחרונה ורוצה לחזור על קורס לשם תיקון הציון יבקש לעכב את קבלת התואר. ביום קבלת התואר תפוג זכותו לתקן את ציוניו.


6 - פטור או זיכוי מקורס

  1. פטור משמעותו שהתלמיד אינו מחויב ללמוד את הקורס אך גם אינו מקבל קרדיט עליו בנ"ז. 
  2. תלמיד המבקש פטור או זיכוי מקורס בגין לימודים קודמים יגיש את הבקשה על גבי הטופס המיועד לכך בלבד באתר בית הספר. אין אפשרות לפנות אל המרצים באופן ישיר.
  3. ככלל ניתן לקבל פטור או זיכוי בקורסים שנלמדו במוסד אחר או בחוג אחר ב 5 השנים האחרונות בתנאי שהציון הוא לפחות 75.
  4. גם אם ציון התלמיד הוא מעל 75 רשאי המורה האחראי לבחון את התלמיד לפני מתן הפטור.
  5. פטור מקורסי בחירה מתחום אבני פינה, לשיקולו של מרכז קורס אבני פינה. פטור מקורסי בחירה מתחום רוקחות לשיקולו של יו"ר ועדת הוראה.
  6. פטור בהיקף רחב יותר מקורסי בחירה יינתן לתלמידים שהתקבלו ללימודים בבית הספר לרוקחות בהיותם בעלי תואר מוסמך או יותר במדעים, על פי שיקול דעתו של יו"ר ועדת ההוראה.
  7. סך כל הפטור בנקודות הזכות לא יעלה על שליש (1/3) מסך נקודות הזכות לתואר בוגר ברוקחות (ראה גם תקנון האוניברסיטה).
  8. פטור או זיכוי מקורס – מסלול הסבת אקדמאיים – לא יינתן פטור בגין לימודים קודמים. יש להשלים את תוכנית הלימודים במלואה.


7 - תנאי מעבר משנה לשנה

  1. ציון המעבר במבחן הוא 60 בכל השנים.
  2. מעבר סטודנט משנה לשנה בשנים יאושר, אם עבר את כל ההערכות בציון 60 לפחות כשהציון המשוקלל השנתי הוא 70 לפחות, ושמילא את כל חובותיו הנדרשות לסיום הקורסים.
  3. סטודנט שנכשל בקורס אחד יהיה רשאי לחזור על קורס זה בשנת הלימודים העוקבת ויהיה חייב לעבור את הבחינה בקורס זה באותה שנה, אחרת יופסקו לימודיו.
  4. סטודנט שנכשל בשני קורסים יהיה חייב לחזור בשנת הלימודים העוקבת על הקורסים בהם נכשל בלבד (לא קיימת האפשרות להשתתף בקורסים נוספים). מובהר כי ניתן לחזור על שנת לימודים פעם אחת בלבד במהלך הלימודים לתואר "בוגר".
  5. סטודנט שלא עמד בתנאים כאמור בסעיפים 7.1-7.4 יובא עניינו בפני ועדת קידום אשר תחליט אם לחייבו לחזור על שנת הלימודים, לאפשר לו לעלות שנה ולחזור על קורסים או להפסיק את לימודיו.


8 - קורסי ליבה

בנוסף לאמור בסעיף 7, סטודנט אשר נכשל באחד מקורסי הליבה לא יהיה רשאי לעלות שנה:

שנה א

  • כימיה אנליטית 64101
  • כימיה אורגנית א 64106

שנה ב

  • כימיה אורגנית ב - 64311
  • מבוא לרוקחות 64301
  • מדעי הרוקחות 64317
  • מבוא לפרמקולוגיה - 64333

 


9 - מעבר משנה לשנה – מסלול הסבת אקדמאיים (640)

  1. תלמיד יעבור לשנת הלימודים הבאה אם כל אחד מציוניו הוא לפחות 60 בקורסים וממוצע משוקלל של ציוניו הוא לפחות 70.
  2. לא ניתן לעבור בין שנה א' ל-ב' או לסיים את התואר עם ציון נכשל.
  3. תלמיד שלא עמד בתנאים כאמור בסעיפים לעיל, יובא ענינו לדיון בועדת הוראה אשר תחליט אם לחייבו לחזור על שנת הלימודים, לאפשר לו לעלות שנה ולחזור על קורסים או להפסיק את לימודיו.

 


10 - הפסקת לימודים

  1. אלה המקרים בהם יופסקו לימודי התלמיד לאלתר:
    - תלמיד שנכשל בשלושה מקצועות לימוד חובה או יותר.
    - תלמיד שנכשל בשני מקצועות לימוד חובה וממוצע ציוניו המשוקלל של מקצועות הלימוד אותם עבר בהצלחה הוא פחות מ- 70.
  2. תלמיד שקיבל הודעה על הפסקת לימודים זכאי לערער על כך בפני ועדת ההוראה של ביה"ס.
  3. תלמיד שלמד רוקחות במוסד להשכלה גבוהה בישראל ושלימודיו הופסקו עקב כישלונות אקדמיים או משמעתיים, קבלתו לביה"ס לרוקחות תישקל על ידי ועדת ההוראה של ביה"ס לרוקחות רק לאחר חלוף שלוש שנים ממועד הפסקת הלימודים. במקרים חריגים ועדת ההוראה יכולה לדון במועמד כאמור גם לפני חלוף 3 שנים.



11 - הפסקת לימודים – מסלול הסבת אקדמאיים (640)

אלה המקרים בהם יופסקו לימודי התלמיד לאלתר:

  • תלמיד שנכשל במקצוע לימוד חובה אחד או יותר.
  • תלמיד שממוצע ציוניו המשוקלל של מקצועות הלימוד אותם עבר בהצלחה הוא פחות מ- 70.
     

 


12 - סיום לימודים

לשם קבלת התואר "בוגר ברוקחות" חייב התלמיד למלא כל אחד מהתנאים הבאים:

  1. לעמוד בדרישות המפורטות בסעיף 7 לגבי כל שנות לימודיו בביה"ס.
  2. תלמיד שהצטרף ללימודי תואר כפול או תואר משותף, ירשם וילמד במסגרת ביה"ס לפחות בשנות הלימודים השלישית והרביעית של לימודי בוגר ברוקחות, וימלא אחר דרישות ועדת הקבלה וועדת ההוראה לגבי השנים בהן לא למד במסגרת ביה"ס.
  3. לעמוד בדרישות התמחות (סטאז’) שייקבעו ע"י הנהלת ביה"ס והמתפרסמות בתקנון להתמחות מקצועית (סטאז’)
  4. הציון הכללי של תלמיד לתואר "בוגר ברוקחות" יחושב בהתאם לנוהלי האוניברסיטה.