check
לראשונה: כנס הקנאביס העולמי ICRS2021 ייערך בישראל במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בשיתוף האונ' העברית | בית הספר לרוקחות

לראשונה: כנס הקנאביס העולמי ICRS2021 ייערך בישראל במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בשיתוף האונ' העברית

האיגוד הבינלאומי לחקר קנבינואידים (ICRS) החליט לקיים את הכנס השנתי שלו בחודש יוני הקרוב בבנייני האומה בירושלים, בשיתוף עם האוניברסיטה העברית והרשות לפיתוח ירושלים. האירוע החגיגי צפוי למשוך לירושלים כ-800 חוקרים, רופאים ומדענים מרחבי העולם. כנס ICRS הינו החשוב ביותר בעולם בתחום חקר הקנאביס. הכנס מאגד את החוקרים המובילים מהקהילה המדעית הבינלאומית ומציג את המחקר העדכני ביותר בתחום הקנאביס

תמונת הדמייה של אולם טדי בבנייני האומה ירושלים במהלך כנס הקנאביס הבינלאומי

מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים - בשיתוף עם המרכז הרב תחומי לחקר קנבינואידים (MCCR) של האוניברסיטה העברית, הרשות לפיתוח ירושלים (JCVB) ואיגוד ה-ICRS - יארח לראשונה בישראל את כנס הקנאביס הבינלאומי ICRS2021. הכנס של האיגוד הבינלאומי לחקר קנבינואידים (ICRS) צפוי להתקיים בחודש יוני 2021 בעיר הבירה וצפוי למשוך אליו כ-800 חוקרים, רופאים ומדענים מהעולם.

נכון לשלב זה, הכנס צפוי להתקיים מול קהל רב של משתתפים בבנייני האומה בירושלים, זאת בהנחה שמשבר הקורונה יסתיים לפני חודש יוני. במידה והנחיות משרד הבריאות לא יאפשרו את קיומו הפיזי של הכנס, ומשבר הקורונה יימשך, ייערך האירוע הייחודי באופן מקוון דרך פלטפורמת "מרכז הקונגרסים הווירטואלי" של בנייני האומה.

כנס ה-ICRS הינו החשוב ביותר בעולם בתחום חקר הקנאביס. הוא מאגד את החוקרים המובילים מהקהילה המדעית הבינלאומית ומציג את המחקר העדכני והמעודכן ביותר בתחום הקנאביס. הכנס יכלול הרצאות פרונטליות והצגת פוסטרים המכסים מגוון רחב של נושאים העוסקים במדע הקנאביס, כגון: מחלות אוטואימוניות, אפילפסיה, כאב, פוסט-טראומה, פיתוח תרופות וכימיה רפואית, מטבוליזם, השמנת יתר, סרטן, ועוד.

הכנס יתקיים בחסות המרכז הרב תחומי לחקר קנבינואידים (MCCR) של האוניברסיטה העברית, שהוא המרכז המוביל בישראל לביצוע מחקרים בנושא קנבינואידים, אנדוקנבינואידים וקנאביס רפואי.

במהלך 50 השנים האחרונות, מחקרי האוניברסיטה העברית הובילו את המדע בנושא הקנאביס. השנה יצוין בכנס יום הולדתו ה -90 של פרופ' רפאל משולם חוקר האוניברסיטה בעיר מגוריו ירושלים. פרופ' משולם, הנחשב כ-"אבי המחקר לקנבינואידים", ועמיתיו בודדו את המרכיבים הפעילים של צמח הקנאביס, תיארו את המבנה שלהם וסינתזו אותם. לפרופ' משולם הוענק בחודש דצמבר האחרון פרס הארווי היוקרתי לשנת 2020-2019 על גילוי המערכת האנדוקנבינואידית וחקר השלכותיה על בריאות האדם.

 

Prof. Rafi Mechoulam, Ein Kerem Campus. Photo by Yoram Aschheim

איגוד ICRS הינו ארגון ללא מטרות רווח בארה"ב שנוצר כמרחב בטוח לדיון על מדע הקנאביס. רוב ההכנסות השנתיות של האיגוד, שמקורן בדמי חבר ותרומות, מוקדשות לטובת הפקת הכנס השנתי שלו ומימון השתתפותם של חוקרים צעירים מרחבי העולם המעוניינים להשתתף בו.

פרופ יוסי תם

 

פרופ' יוסי תם מביה"ס לרוקחות באוניברסיטה העברית, המשמש כנשיא איגוד ה-ICRS וראש ה-MCCR, ממארגני האירוע, ציין כי "חבר הנאמנים של איגוד ה – ICRS שמח לארח את הכנס ה – 31 של האיגוד בירושלים, מתוך הבנה שחלק מהמחקרים החשובים ביותר בקנבינואידים כיום נעשים בישראל. אני בטוח שאירוח כנס זה ברמה הגבוהה ביותר יהווה נקודת מפנה נוספת בעמדתה של ישראל כמובילה עולמית במחקר ופיתוח של קנאביס וקנבינואידים."

רקפת אליעז אילוז, סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי בבנייני האומה ירושלים מסרה: "אני נרגשת לבשר שלאחר חמש שנים של תהליך שהובלנו, ביחד עם פרופ' יוסי תםהצלחנו להביא את הכנס החשוב ביותר בעולם הקנאביס לישראל ולירושלים, אותו גם נפיק. במסגרת התהליך ניגשנו למכרז מורכב, אירחנו את ראשי האיגוד אצלנו בבנייני האומה, הצגנו להם את החזון שלנו לכנס ולשמחתי הרבה כנס ICRS2021 יתקיים אצלנו בחודש יוני השנה."

עוד ציינה אליעז אילוז: "כולנו תקווה שהכנס יתקיים בצורה פיזית בבנייני האומה ירושלים בנוכחות מאות אורחים מכובדים מכל רחבי העולם. אך במידה והנחיות משרד הבריאות לא יאפשרו זאת בעקבות משבר הקורונה, אנו ערוכים לקיים את הכנס באופן היברידי או וירטואלי דרך הפלטפורמות שהשקנו במהלך השנה האחרונה – אולפן מקצועי ובמה קבועה ומאובזרת בציוד מתקדם ומרכז קונגרסים וירטואלי."

פרסומים בתקשורת:

https://m.maariv.co.il/breaking-news/Article-819278?utm_source=whatsapp

https://finance.walla.co.il/item/3415502?utm_source=whatsup&utm_medium=s...

http://www.ice.co.il/consumerism/news/article/807419

https://jerusalem.mynet.co.il/health/article/BJbF7KUe00

https://rotter.net/forum/scoops1/681439.shtml

http://www.talniri.co.il/marketnews/article.asp?mp=49&cat=1&id=101367